Home \ biler

Ta til venstre.

Motorsyklister og bilister bør lære de rette mekaniske og håndsignalene til å svinge til venstre. Å vende til venstre krever forhåndsmelding og ekstra forsiktighet. I USA må du være forsiktig fordi du krysser parallell innkommende og off-traffic trafikk. Håndskiltene til venstre svinger avhengig av type trafikk (venstre eller høyre trafikk).

Fremgangsmåte .

1      Ta til venstre med en bil  ,

1.            1      Slå på ditt venstre svingesignal 30 meter før du svinger til venstre. Hvis svingesignalet er ødelagt, må du signalere svinget med armen. Nedenfor finner du armsignaler til venstre:

• Hvis du kjører på høyre side av veien, bruk venstre arm i en rett stilling for å indikere venstre sving.
    • Hvis du kjører på venstre side av veien, strekker du høyre arm horisontalt ut av vinduet. Sett den i en vinkel ned til bakken. Tommelen din skal peke mot gulvet.

3.             2      Kjør på forhånd til svingbanen. Hvis det er flere baner, husk at de fleste svingene krever at du er på banen nærmest retningen du vil snu. Hvis du for eksempel Hvis du vil ta til venstre, bør du være på venstre kjørefelt.

• Det er flere baner på noen veier. Pass på at du er på rett spor ved å ta hensyn til skiltene på og av veien.

5.             3      Stopp helt hvis du vil slå av ved et T-kryss eller kryss med et stoppskilt. Hold med rette hjul rett foran den hvite linjen. Hvis trafikklyset slår på eller ikke kommer fra noen side, start ved å dreie rattet til venstre for å gjøre svinget.

• Hvis du kjører tidlig og en bil slår deg bakfra, kan du bli presset inn i motgående trafikk.

7.             4      Gi motgående trafikk rett vei. Kjøring rett fram har nesten alltid rett til rette, selv om du ikke trenger å stoppe før du slår av.
  9.             5      Se til venstre og deretter til høyre. Hvis du ser til høyre først, så kan du lett svinge til høyre.
  10.
  11.             6      Kjør langsommere når du nærmer deg svingen. Gå på gassen når du har gjort halvveis for å sikre at du har hastigheten på bilen under kontroll.
  12.
  13.             7      Vri rattet til venstre og juster det kontinuerlig. Unngå å svinge til høyre først, da vinkelen kan være for stor, og du kan komme inn i motgående trafikk.
  14.
  15.             8      Fullfør bevegelsen mens du ser til venstre og til sentrum. Slåssignalet slår seg av automatisk. Men med en stor svingvinkel, må du kanskje skyve den opp for å slå den av.
  16.

2      Sving til venstre på en sykkel  ,

1.             1      Planlegg å vise svinget 30 m før du svinger til venstre.
  3.             2      Ta venstre arm rett ut til venstre. Den skal være parallell med bakken.
  5.             3      Hold venstre arm utstrakt til du trenger å få den tilbake til styret for å styre og fullføre svingen.
  7.             4      Vær oppmerksom på "sykkelområder". Dette er større områder hvor syklister kan stoppe ved røde trafikklys. Syklene bør ha rett til å snu foran bilene.
           Les mer... (1)
Biler populær:
Fjern tyggegummi fra bilen.

Bygg en Rat Rod.

Fjern bensin fra en tank.

Pass på teoretisk førerkort eksamen i USA.

Forhindre knirkende vindusviskere.

Lær noen kjører i USA.

Kontroller akseloverføringsoljen til en bil.

Kjøp en brukt motorsykkel.

Unngå døde vinkler i bakspeilet.

Bytt ut en bilmotor.

Bytt dekk.

Forhindre Autorost.

Legg til bremsevæske.

Slå inn tre svinger.

Lagring av eksosrør.

Monter et LED baklys på et gammelt hjul.

Kontroller oljenivået.

Voksing en svart bil.

Forlenge livet til dekkene.

Starte på fjellet med en bil med manuell girkasse.